Bol.com groeibriljant van Ahold-Delhaize


Het is de groeibriljant van het Nederlandse supermarktconcern Ahold-Delhaize: de online winkel Bol.com. Afgelopen jaar steeg de omzet van de webwinkel met bijna 30 procent naar 2,8 miljard euro, blijkt uit de jaarcijfers van het moederconcern. Daarmee is het de grootste webwinkel van Nederland. Hoeveel winst Bol.com maakt is niet bekend. Het moederbedrijf spreekt van een positief bedrijfsresultaat, maar noemt geen bedragen.Bestuursvoorzitter Frans Muller: “Bol.com is heel belangrijk voor ons. We willen doorgroeien naar een online omzet van 7 miljard euro en daar is de webwinkel heel belangrijk in.” Volgens hem maakt de komst van Amazon daar weinig verschil in. “Ze bedienen Nederland al vanuit de Duitse markt. Het is geen nieuw fenomeen.”

LinkedInPrint

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Ontvang elke maand updates van onze nieuwste projecten, vacatures en interessant nieuws.